Jump to Navigation
Autobus

DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a. s.DPmML logo

  • DOPRAVA
    • Městská hromadná doprava
      • Jízdní řády MHD
      • Smluvní přepravní podmínky MHD
      • Termíny změn JŘ
      • Tarif MHD
      • Schéma linek MHD
      • Plánované výluky
      • Ceník výluky tramvajové dopravy
      • Kamerový systém
      • Dotaz
    • Zájezdová autobusová doprava
      • Ceník ZD
      • Objednávka ZD
      • Dotaz
    • Zdravotnická doprava
    • Přeprava seniorů - TAXÍK MAXÍK
  • PŘEPRAVA CESTUJÍCÍCH
    • Informační kanceláře
      • Most - Business Centrum
      • Most - Nádraží ČD
      • Litvínov - Poliklinika
      • Litvínov - Citadela
      • Janov
    • Smluvní přepravní podmínky MHD
    • Obchodní podmínky
    • Ceník služeb k čipové kartě
    • Průkaz na slevu pro děti od 10 do 15 let
    • Přepravní kontrola
    • Nezaplacené jízdné a přirážky
    • Smluvní přepravní podmínky služby Taxík Maxík
    • Ztráty a nálezy
    • Formuláře
  • SLUŽBY
    • Autoškola
    • Pronájem historického autobusu a tramvají
    • Servis motorových vozidel
    • Karosářské práce
    • Servis klimatizací vozidel
    • Myčka autobusů a nákladních vozidel
    • Renovace světel automobilů
    • Reklama
  • INFORMACE
    • Tiskové zprávy
    • Změny v dopravě
    • Volná pracovní místa
    • Napište nám
      • Dotaz
      • Pochvala
      • Stížnost
    • Fotogalerie
  • VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
  • PROJEKTY
    • Integrovaný plán rozvoje města Mostu
    • Integrovaný regionální operační program
    • Operační program Doprava
    • Operační program Zaměstnanost
  • O NÁS
    • Profil společnosti
    • Historie MHD na Mostecku
    • Orgány a vedení společnosti
    • Získaná ocenění
    • Povinně zveřejňované informace
    • Kontakty

Vyhledávání


Vyjádření DPmML, a.s. k ledovce a dopravní situaci 5. a 6. ledna 2025

Jste zde

Domů
Vážení cestující,

chtěli bychom vám touto cestou poděkovat za trpělivost a pochopení při zvládání složité dopravní situace způsobené rozmary počasí. Teploty pod nulou a déšť způsobily v neděli večer a v noci z neděle na pondělí silnou námrazu a ledovku. Bohužel námraza zasáhla i troleje tramvajové trati, na kterých vznikl silný led. Silná vrstva ledu paralyzovala tramvajový provoz a musely být nasazeny náhradní autobusy.

Naši pracovníci se celou noc snažili silnou vrstvu ledu z trolejí odstranit. Byly nasazeny pracovní tramvaje, spražená souprava tramvají s odporovou výzbrojí (tzv. ledoborec) i tramvaje EVO 2, které celou noc projížděly tramvajovou trať a snažily se námrazu z trolejí odstranit. Přes všechnu snahu pracovníků musela být za tramvaje v pondělí ráno nasazena náhradní autobusová doprava, alespoň za linky č. 2 a 4.

Omlouváme se všem cestujícím za nepříjemnosti a chtěli bychom je ubezpečit, že jsme se snažili udělat maximum možného.

Dále bychom rádi uvedli na pravou míru některé názory uvedené především na sociálních sítích.

Proč Dopravní podnik neučinil preventivní opatření?
Bohužel proti této kombinaci počasí jsou všechna preventivní opatření neúčinná. Ani případné nanášení speciální směsi na troleje by nepomohlo. Déšť tuto směs rychle smyje. Toto opatření se používá proti běžné námraze vznikající za studených mrazivých dní s vysokou atmosférickou vlhkostí (když vzniká například jinovatka).

Jinde se běžně jezdilo, proč tady u nás ne?
Námraza trolejí zasáhla i provoz elektrických vlaků (vlaky měly zpoždění, případně místo elektrických jezdily vlaky dieselové). Námrazou trolejí byla zasažena i okolní města, kdy námraza paralyzovala a zastavila provoz trolejbusů v Chomutově, Teplicích i Ústí nad Labem.

Staré tramvaje by bez problémů jezdily, nové to nezvládají?
Pravdou je, že staré tramvaje s odporovou výzbrojí by lépe zvládaly námrazu na trolejích. Nicméně při tak silné námraze by nebylo možné provozovat s cestujícími ani tyto. I výše uvedená tramvaj ledoborec dokázala jet jen malou rychlostí, trhavě a nebylo by možné v ní přepravovat cestující.

Proč nebyly nahrazeny všechny tramvajové spoje náhradní autobusovou dopravou?
I pro zajištění všech spojů podle jízdního řádu na linkách č. 2 a 4 bylo potřeba devět autobusů a devět řidičů. Nasazeny byly všechny zálohy a do autobusu sedli i lidé z kanceláří. Jen pro představu uvádíme, že devět řidičů je více řidičů než zajišťuje dopolední provoz autobusů v celém Litvínově (včetně linek do Lomu, Meziboří nebo Horního Jiřetína).

Proč náhradní autobusy nezastavovaly v Mostě na tramvajových zastávkách?
Tramvajový pás na třídě Budovatelů byl silně namrzlý (bylo na něm náledí) a provoz autobusů by tak byl velmi nebezpečný. Z tohoto důvodu využívaly autobusy náhradní dopravy ošetřené komunikace. O tom, kde náhradní doprava zastavuje, byli cestující informováni prostřednictvím informačních panelů na zastávkách tramvají i autobusů.

Z jakého důvodu nebyly nasazeny výhradně kloubové autobusy na linku č. 4?
Nasazení kloubových autobusů by bylo vzhledem ke stavu některých meziměstských komunikací a náhradních zastávek nebezpečné. Hrozilo uvíznutí nebo zlomení kloubového autobusu a jeho zablokování pro další jízdu, a tím ucpání komunikace pro další provoz. Nasazený kloubový autobus měl velké provozní problémy, proto další nasazeny nebyly.

Ještě jednou děkujeme našim cestujícím za pochopení a trpělivost a omlouváme se za způsobené komplikace při cestování.

DÚKapka

Doprava

  • Městská hromadná doprava
  • Zájezdová autobusová doprava
  • Zdravotnická doprava
  • Přeprava seniorů - TAXÍK MAXÍK

Služby

  • Autoškola
  • Pronájem historického autobusu a tramvají
  • Servis motorových vozidel
  • Karosářské práce
  • Servis klimatizací vozidel
  • Myčka autobusů a nákladních vozidel
  • Renovace světel automobilů
  • Reklama

DOPRAVNÍ PODNIK
měst Mostu a Litvínova, a.s.

IČO: 62242504
datové schránky: 9vddrkq
email: info
telefon: 011

DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s. DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s.
Ke stažení Vozový park Odkazy GDPR NNTB
Most Litvínov DÚK Sdružení dopravních podniků ČR Taxík Maxík Facebook Instagram
© 2012 Všechna práva vyhrazena