- DOPRAVA
- PŘEPRAVA CESTUJÍCÍCH
- SLUŽBY
- INFORMACE
- VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
- PROJEKTY
- O NÁS
chtěli bychom vám touto cestou poděkovat za trpělivost a pochopení při zvládání složité dopravní situace způsobené rozmary počasí. Teploty pod nulou a déšť způsobily v neděli večer a v noci z neděle na pondělí silnou námrazu a ledovku. Bohužel námraza zasáhla i troleje tramvajové trati, na kterých vznikl silný led. Silná vrstva ledu paralyzovala tramvajový provoz a musely být nasazeny náhradní autobusy.
Naši pracovníci se celou noc snažili silnou vrstvu ledu z trolejí odstranit. Byly nasazeny pracovní tramvaje, spražená souprava tramvají s odporovou výzbrojí (tzv. ledoborec) i tramvaje EVO 2, které celou noc projížděly tramvajovou trať a snažily se námrazu z trolejí odstranit. Přes všechnu snahu pracovníků musela být za tramvaje v pondělí ráno nasazena náhradní autobusová doprava, alespoň za linky č. 2 a 4.
Omlouváme se všem cestujícím za nepříjemnosti a chtěli bychom je ubezpečit, že jsme se snažili udělat maximum možného.
Dále bychom rádi uvedli na pravou míru některé názory uvedené především na sociálních sítích.
Proč Dopravní podnik neučinil preventivní opatření?
Bohužel proti této kombinaci počasí jsou všechna preventivní opatření neúčinná. Ani případné
nanášení speciální směsi na troleje by nepomohlo. Déšť tuto směs rychle smyje. Toto opatření
se používá proti běžné námraze vznikající za studených mrazivých dní s vysokou atmosférickou
vlhkostí (když vzniká například jinovatka).
Jinde se běžně jezdilo, proč tady u nás ne?
Námraza trolejí zasáhla i provoz elektrických vlaků (vlaky měly zpoždění, případně místo
elektrických jezdily vlaky dieselové). Námrazou trolejí byla zasažena i okolní města,
kdy námraza paralyzovala a zastavila provoz trolejbusů v Chomutově, Teplicích
i Ústí nad Labem.
Staré tramvaje by bez problémů jezdily, nové to nezvládají?
Pravdou je, že staré tramvaje s odporovou výzbrojí by lépe zvládaly námrazu na trolejích.
Nicméně při tak silné námraze by nebylo možné provozovat s cestujícími ani tyto.
I výše uvedená tramvaj ledoborec
dokázala jet jen malou rychlostí, trhavě a nebylo
by možné v ní přepravovat cestující.
Proč nebyly nahrazeny všechny tramvajové spoje náhradní autobusovou dopravou?
I pro zajištění všech spojů podle jízdního řádu na linkách č. 2 a 4
bylo potřeba devět autobusů a devět řidičů. Nasazeny byly všechny zálohy a do autobusu
sedli i lidé z kanceláří. Jen pro představu uvádíme, že devět řidičů je více řidičů
než zajišťuje dopolední provoz autobusů v celém Litvínově (včetně linek do Lomu,
Meziboří nebo Horního Jiřetína).
Proč náhradní autobusy nezastavovaly v Mostě na tramvajových zastávkách?
Tramvajový pás na třídě Budovatelů byl silně namrzlý (bylo na něm náledí) a provoz
autobusů by tak byl velmi nebezpečný. Z tohoto důvodu využívaly autobusy náhradní dopravy
ošetřené komunikace. O tom, kde náhradní doprava zastavuje, byli cestující informováni
prostřednictvím informačních panelů na zastávkách tramvají i autobusů.
Z jakého důvodu nebyly nasazeny výhradně kloubové autobusy na linku č. 4?
Nasazení kloubových autobusů by bylo vzhledem ke stavu některých meziměstských komunikací
a náhradních zastávek nebezpečné. Hrozilo uvíznutí nebo zlomení kloubového autobusu a jeho
zablokování pro další jízdu, a tím ucpání komunikace pro další provoz. Nasazený
kloubový autobus měl velké provozní problémy, proto další nasazeny nebyly.
Ještě jednou děkujeme našim cestujícím za pochopení a trpělivost a omlouváme se za způsobené komplikace při cestování.