Jump to Navigation
Tramvaj

DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a. s.DPmML logo

  • DOPRAVA
    • Městská hromadná doprava
      • Jízdní řády MHD
      • Smluvní přepravní podmínky MHD
      • Termíny změn JŘ
      • Tarif MHD
      • Schéma linek MHD
      • Plánované výluky
      • Ceník výluky tramvajové dopravy
      • Kamerový systém
      • Dotaz
    • Zájezdová autobusová doprava
      • Ceník ZD
      • Objednávka ZD
      • Dotaz
    • Zdravotnická doprava
    • Přeprava seniorů - TAXÍK MAXÍK
  • PŘEPRAVA CESTUJÍCÍCH
    • Informační kanceláře
      • Most - Business Centrum
      • Most - Nádraží ČD
      • Litvínov - Poliklinika
      • Litvínov - Citadela
      • Janov
    • Smluvní přepravní podmínky MHD
    • Obchodní podmínky
    • Ceník služeb k čipové kartě
    • Průkaz na slevu pro děti od 10 do 15 let
    • Přepravní kontrola
    • Nezaplacené jízdné a přirážky
    • Smluvní přepravní podmínky služby Taxík Maxík
    • Ztráty a nálezy
    • Formuláře
  • SLUŽBY
    • Autoškola
    • Pronájem historického autobusu a tramvají
    • Servis motorových vozidel
    • Karosářské práce
    • Servis klimatizací vozidel
    • Myčka autobusů a nákladních vozidel
    • Renovace světel automobilů
    • Reklama
  • INFORMACE
    • Tiskové zprávy
    • Změny v dopravě
    • Volná pracovní místa
    • Napište nám
      • Dotaz
      • Pochvala
      • Stížnost
    • Fotogalerie
  • VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
  • PROJEKTY
    • Integrovaný plán rozvoje města Mostu
    • Integrovaný regionální operační program
    • Operační program Doprava
    • Operační program Zaměstnanost
  • O NÁS
    • Profil společnosti
    • Historie MHD na Mostecku
    • Orgány a vedení společnosti
    • Získaná ocenění
    • Povinně zveřejňované informace
    • Kontakty

Vyhledávání


Skončí konečně trestání dopravních podniků za ekologické chování prostřednictvím POZE?

Jste zde

Domů
SDP logo

Společným úsilím se Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) a drážním dopravcům podařilo prosadit do aktuálně projednávané novely zákona o podporovaných zdrojích energie pozměňovací návrh, který by měl odstranit rozpor v aktuálním přístupu státu k provozování elektrických trakcí a jeho závazkem na snižování emisí oxidu uhličitého.

Současná podoba legislativy týkající se podporovaných zdrojů energie zatěžuje spotřebitele silové elektřiny poplatky z obnovitelných zdrojů energie (POZE). Problémem je, že do skupiny těchto spotřebitelů spadají i provozovatelé vozidel na elektřinu. Pro dopravní podniky to znamená, že provoz ekologicky čistých vozů je de facto znevýhodňován oproti užívání autobusů se spalovacím motorem. Jestliže má stát na jedné straně zájem na snižování ekologické zátěže, v poslední době zejména produkce oxidu uhličitého, je finanční zatížení vozidel na elektřinu nelogické, říká Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR.

Sdružení dopravních podniků ČR připravilo společně s železničními dopravci pozměňovací návrh, který by osvobodil provozovatele vozidel na elektřinu od placení příspěvku na obnovitelné zdroje energie podobně, jako je tomu například v Německu. Předkladatelem návrhu je místopředseda Hospodářského výboru Martin Kolovratník, který pro něj získal v tomto garančním výboru doporučující stanovisko pro závěrečné třetí čtení. Výše uvedená změna má 100% podporu všech dopravních podniků v České republice.

Ačkoli byl tento pozměňovací návrh předem projednán s ministerstvem průmyslu a obchodu, MPO na poslední chvíli změnilo svůj názor a dalo k návrhu negativní stanovisko. Odůvodnilo je nedostatkem financí. Veřejná doprava přináší ročně prostřednictvím poplatků POZE do státní pokladny zhruba 900 milionů Kč. Je však třeba si uvědomit, že dopravní podniky a České dráhy, kterých se projednávaná problematika týká, jsou financovány z veřejných rozpočtů. Jde tedy o platby z jedné kapsy státní kasy do druhé, vysvětluje Martin Chval, výkonný ředitel SDP ČR.

Návrh prošel v poslanecké sněmovně již druhým čtením a předpokládá se jeho projednávání ve 3. čtení na aktuální schůzi poslanecké sněmovny. Pevně věříme, že u poslanců zvítězí zdravý rozum a podpoří provoz ekologicky čistých vozidel ve veřejné dopravě, ať už se jedná o tramvaje nebo vlaky, doufá Tomáš Pelikán.

V souhrnu za všechny dopravní podniky tvoří dopravní výkon elektrických trakcí více než polovinu vozových kilometrů. Některá města v České republice jsou na tom ještě lépe a patří mezi nejekologičtější městské dopravní systémy v Evropě. Například v Plzni dvě třetiny dopravních výkonů zajišťují tramvaje a trolejbusy, které nezatěžují životní prostředí města škodlivinami.

Pokud se podíváme na to, jaký druh dopravy přepraví nejvíce cestujících, je význam elektrické trakce ještě zásadnější – v místových kilometrech je dnes téměř 70 % výkonů prováděno v elektrické trakci. Pro další rozvoj elektrické dopravy s významným zapojením elektrobusů mají navíc dopravci zpracovány další koncepční materiály.

DÚKapka

Doprava

  • Městská hromadná doprava
  • Zájezdová autobusová doprava
  • Zdravotnická doprava
  • Přeprava seniorů - TAXÍK MAXÍK

Služby

  • Autoškola
  • Pronájem historického autobusu a tramvají
  • Servis motorových vozidel
  • Karosářské práce
  • Servis klimatizací vozidel
  • Myčka autobusů a nákladních vozidel
  • Renovace světel automobilů
  • Reklama

DOPRAVNÍ PODNIK
měst Mostu a Litvínova, a.s.

IČO: 62242504
datové schránky: 9vddrkq
email: info
telefon: 011

DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s. DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s.
Ke stažení Vozový park Odkazy GDPR NNTB
Most Litvínov DÚK Sdružení dopravních podniků ČR Taxík Maxík Facebook Instagram
© 2012 Všechna práva vyhrazena